venerdì 20 novembre 2015

Natural Light & Ginko

Venerdì mattina la luce era prepotente, poi ammorbidita a sufficienza dalla foschia pomeridiana per affrontarla dall'altro lato. E lunedì sera ho dovuto fermarmi in bici per l'incanto ormai dorato per ritrovarmi nella newsletter di martedì ...


One way to make something is to pre-process all the inputs ... The other way is to use natural light. Take what you get. Make the variability in your inputs part of what you create ... It's foolish to expect that you can regularly wrestle variation into perfection without tools and effort ... Or, take the path of natural light. Embrace the idea that the conditions will never be ideal, which of course makes them always ideal. Because the thing about natural light is that whatever it is, is.

You can make this choice about the way you make ketchup, your hiking & camping methods or the way you do photography. Less equipment, less repeatability, more engagement.

soluzioni col grandangolo S6 dal sole duro del mattino alla nebbia morbida del pomeriggio + la luce da terra nella notte
Posted by Scuola di Corsa on Sabato 14 novembre 2015


Poi si può ragionare come l'immagine JPG sia fortemente elaborata dal sensore al monitor e questo la sovrassaturi oltre a retroilluminarla. Cosa resta della luce naturale? Provare a mandare in stampa.

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